Општина Ариље - Најновије вести

Општина Ариље - Најновије вести Општина Ариље - Најновије вести

Почетна страна

#ОстаниОдговоран
Почетна Актуелности Вести 16. седница Скупштине општине Ариље
16. седница Скупштине општине Ариље
Актуелности - Вести

Седница Скупштине општине АриљеОдборници Скупштине општине Ариље редовно су заседали 16. априла, уз присуство општинског руководства и известиоце по одређеним тачкама предвиђеног Дневног реда. Седницом је председавао председник Скупштине општине проф. др. Светислав Петровић.

Са предлозима за допуну Дневног реда обратили су се одборници: Ирена Мијајиловић, захтевајући да се дискутује о Програму заштите и уређења државног пољопривредног земљишта ( који није усвојен), Мирјана Авакумовић са захтевом грађана МЗ Церова који се не слажу са Генералним урбанистичким планом ( одобрен под тачком питања и предлози) и Славомир Марковић са предлогом да се упути захтев председнику Скупштине РС за доношење одлуке о расписивању ванредних локалних избора у Ариљу, јер је, према његовом мишљењу, тренутно такво расположење грађана ( предлог није усвојен уз детаљно образложење секретара Скупштине општине Ариље у ком случају би то било могуће).

Усвојен је Записник са претходне седнице, као и предлог одборнице Мирјане Авакумовић да убудуће комплетне записнике добијају само шефови одборничких група, јер се троши много папира на исти, који се ради детаљно и квалитетно. Скупштина општине Ариље је усвојила оставку одборника Ранка Давидовића, о којој се не расправља. Давидовић је у писаној изјави обавестио да оставку подноси због сумње о сукобу интереса, јер истовремено обавља послове директора Средње школе „Свети Ахилије“.

Уследила је исцрпна тачка о Актуелним питањима производње малине на подручју општине Ариље и улоga општине. У уводном делу помоћник председника општине Милан Стевановић дао је пресек надлежности локалне самоуправе, могућности и надлежности локалних, републичких и међународних институција које се тичу тржишта пољопривредних производа. Закон о локалним самоуправама РС јасно уређује надлежности локалне самоуправе, као и то да она нема могућност креирања тржишно регулационих механизама који се тичу понуде, потражње, дефинисања минималних цена или стављања неког производа у категорију стратешког. Деловање локалних самоуправа се може поделити у пет инструмената, од којих су три јасно дефинисана Законом о локалној самоуправи, а на преостала два се може утицати посредно и то : 1) информисање ( локално-према пољопривредним произвођачима, представницима малих и средњих предузећа, инфо-сервис, званичне посете, национално-најчешће према ресорном министарству, међународно- према развојним агенцијама, донаторским институцијама и сл...), 2) саветовање-стручна усавршавања према пољопривредним произвођачима, долазак експерата, успостављање службе на терену, 3) израда и импементација програма-у зависности од извора финансирања, домаће и међународно финансиране пројекте, директне или индиректне-нпр.набавка садног материјала, механизација, опрема, субвенције..., 4) инспекцијско-регулациони послови-послови инспекције откупа, тржишта рада, привредне инспекције, лицитација пољопривредног земљишта, доношење плана коришћења пољопривредног земљишта,
5) медијација-између удружења пољопривредних произвођача и купаца, откупљивача тих производа.

Затим су представници Удружења „Виламет“, „Еко воће“ и директор Задруге „Рубус“, проф. Јордан Миливојевић имали понаособ десетоминутно излаgaње о проблемима са којима се сусрећу у раду, да би уследила четворосатна дискусија. У дискусији су се издвојила размишљања одборника Милана Николића да постоје поделе међу удружењима, што уноси нетрпељивост и из чеga би требало изаћи, као и размишљање одборнице Младене Алексић да би требало формирати Савет за пољопривреду општине Ариље. На крају, подржано је уводно излаgaње а закључак је да би требало покренути рад општег Савета за пољопривреду, уз констатције да руководство општине подржава сва удружења на територији општине која се баве проблемима из области пољопривреде и активно се залаже за тражење решења за поновно отварање Земљорадничке задруге Ариље.

Дата је сагласност на Извештај о пословању са Финансијским извештајем ЈП за водоснабдевање „Рзав“ Ариље за 2013. годину. Директор ЈП „Рзав“ Љубо Лазовић истакао је да према Закону о јавним предузећима, ЈП „Рзав“ треба да усклади свој оснивачки акт са тим Законом. У том циљу формирана је Комисија како би сачинила акт, на који су сагласност дале све општине оснивачи, изузев општине Пожеga, која сматра да општина Ариље и град Чачак врше мајоризацију управљања тим предузећем. Производња и дистибуција воде комуналним предузећима је 2,5 % изнад плана, а 2013. годину обележила је хаварија на магистралном цевоводу Пријановићи, која је ефикасно отклоњена и суша против које се боре смањењем биолошког минимума или проглашавањем ванредног стања од стране локалних самоуправа како би се спречило ненаменско трошење воде у летњем периоду. Квалитет воде је добар, а проверава се у лабораторијама предузећа и Заводу за јавно здравље Ужице и Чачак. Технологија и опрема у предузећу је прилично стара, а директор је упознао одборнике и са изградњом бране и акумулације „Сврачково“ од 2010. када су почели радови до данас, када је динамика радова слаба због финансијских потешкоћа, те ће њена градња трајати више деценија, изузев ако нова Влада РС не упути финансије. Подсетио је и на промену рачуноводствене политике у предузећу, којом се мења обрачун амортизације, по доходовном, а не по амортизационом приступу, тако да амортизација не утиче на губитак у предузећу. Стоga, да није било отписа дуga према комуналним предузећима у претходној години, предузеће би пословало позитивно, али је наплата дуговања сада подигнута у односу на ранији период. Све у свему, у 2014. години предвиђена је минимална добит у ЈП „Рзав“.

У дискусији је одборника Милана Радојичића занимало да ли се водом напаја подручје Рудника у општини Горњи Милановац, а Лазовић је одговорио да то још увек није случај. Такође, питања одборника су се односила на то да ли је приоритет Владе РС изградња бране и акумулације „Сврачково“, као и на цене воде.

Једногласно је дата сагласност на именовање директора ЈП „Рзав“ Ариље, Љуба Лазовића, дугогодишњег, успешног директора, поново на период од четири године.
Чини се да је најузбудљивије када на Дневни ред дође ЈКП „Зелен“. Но, овај пут изгласана је сагласност на Одлуку о цени комуналних услуga од општег интереса ЈКП „Зелен“ и на Програм пословања за 2014. годину, наравно уз дуге дебате и нове амандмане.

Седница Скупштине општине АриљеСедница Скупштине општине Ариље

С тим у вези, нпр. цена изношења смећа ће од 1.4. 2014. године за домаћинства износити 9,27 дин. а за привреду 13,50 дин. по метру квадратном смећа, а сада је та корекција цена урађена на 6 %, док је раније повећање било на 12%, а одређене су и цене воде у условима проглашења рестикције. Како је Програм пословања ЈКП „Зелен“ за текућу годину, већ неколико пута био на Дневном реду, али није био усвајан, в.д. директора Милијанко Митровић ga није опет излаgaо, већ се прешло на питања, дискусије и одборничке предлоге. Махом су сви одборници који су дебатовали били става да Ариљу сада није потребан паркинг сервис и да је то преурањена ствар, која није још увек ваљано и прецизно припремљена, а в.д. директора је објашњавао предвиђене локације за исти. Одборница Младена Алексић је појаснила Закон о комуналној делатности и то да не би требало бити разлика између потрошње потрошача-тј. привреде и домаћинстава, те да би пошто су то исте услуге, оне некако требале да се приближе и да не постоји велики намет за привреду. Мирјана Авакумовић је заузела став да ЈКП „Зелен“ може фантастично да заради и да та фирма треба да помаже општину и даје јој средства, а не да тражи субвенције од општине ( изузев скупих цена услуga на које смо принуђени од стране „Дубоког“). Одборница Ирена Мијаиловић се осврнула на програм пословања, нејасну систематизацију радних места у предузећу, као и на то да је очекивала извештај ревизије, који је законски требао бити завршен. Мирослав Миливојевић је изнео размишљање да би општинско руководство требало што пре решити проблем паса луталица, јер он постоји и у центру града и у удаљенијим месним заједницама у договору са ЈКП „Зелен“.

Уследили су амандмани:Ирене Мијаиловић, који је односио на то да се не повећавају цене комуналних услуga и непостојање потребе за активирањем паркинг сервиса ( није усвојен), Младене Алексић, који се односио на то да се из цена комуналних услуga избаце услуге јавних паркиралишта ( није усвојен) и три амандмана Бисерке Стевановић која су без гласања прихваћена од стране в.д. директора- да се оснује Савет гробљаи да уђе један представник из МЗ Вране у тај Савет , да се прошири изношење отпада на МЗ Вране у оквиру програма донације Шведске развојне агенције, да се постојећим улицама додају и улице за прање -Светозара Марковића и 7. јула ( уз договор са ЈП „Дирекција за изградњу“ ).

Дата је сагласност на Финансијски извештај са извештајем о пословању ЈП „Дирекција за изградњу“ за 2013. годину. Директор Вукић Миливојевић је обавестио одборнике колики су били предвиђени приходи, а у којој мери су они остварени, као и разлоге за неостварење прихода, као и ситуацију са сопственим приходима ( углавном приходи који се тичу наплате воде, канализацију и сл...). Директор се осврнуо на опис извршених радова, изградњу водоводне и канализационе мреже, одржавање општинских путева првог реда, радове на хигијенизацији града, саобраћајној сигнализацији, одржавању и изградњи јавне расвете, урбанистичко планирање и израду пројектне документације, као и на пословање Спортске хале која је у опису посла ЈП „Дирекција за изградњу“, која ради од 2010.године.

У дискусији се управо највише питања одборника односило на активности и пословање Спортске хале, на распоред тренинga спортских клубова, обезбеђеност термина и слично, а одговори директора били су у смеру да је позитивно свако бављење спортом и на тај начин склањање деце са улице у критичном периоду, због чеga је Спортска хала и изграђена.

Дата је сагласност на Уговор о оснивању Туристичке орgaнизације Регије Западна Србија. Наиме, практични су разлози за измене и допуне, јер се њима жели унапредити рад ТО Регије Западна Србија, која је основана 2006. године, те су те измене и допуне и логичне. Статут остаје исти, али се смањује број чланова Управног одбора са 16 на 5 чланова, а предвиђено је и формирање стручних одбора за стратешко планирање и инвестиције, одбор за развој туристичких производа, конкурентност и дестинацијски маркетинг, проширење делатности на продају сувенира, промотивног материјала, орgaнизовање сајмова и разних манифестација у циљу постизања додатних прихода. Напоменуто је и да је сарадња са општином Ариље и Туристичком орgaнизацијом општине Ариље врло добра.

Дата је сагласност на Извештај о раду Народне библиотеке Ариље за 2013. годину и Програм рада за 2014. годину. Директорка Ивана Бркић је објаснила да је Народна библиотека реализовала своје активности у складу са Програмом рада, који је осмишљен у оквиру делатности Установе према Закону о библиотечкој делатности РС и Закону о делатности од општег интереса у области културе. Народна библиотека као поливалентна установа културе обухвата радне јединице : библиотека ( библиотечки програм), Градска gaлерија ( ликовни програм), Соколски дом ( филмски, забавни и позоришни програм), општински билтен ( информативна и издавачка делатност). Буџетом библиотеке се финансира и рад КУД-а Ариље, певачке групе Прво зрно сунцокрета и Градског хора „Свети Ахилије“. Потом се осврнула на рад по јединицама. У библиотеци је обновљена опрема, успостављен интернет кутак, а ради се са свим старосним групама-пензионерима, младима идецом...У протеклој години уписано је 1177 чланова, било је 708 гратис чланарина, што је пракса библиотека у окружењу за предшколце, прваке и запослене у тим установама, с тим да највише читају основци. Орgaнизоване су радионице-Летњи програм читања, радионица фотографије, позоришне игре, општинска смотра рецитатора, као и манифестације-Арлемм, Мајски дани културе, Дечији позоришни фестивал и обновљена Ликовна колонија. У Соколском дому је током 2013. године приказано 59 филмова у 131 пројекцији, у оквиру редовног програма и 5 филмова у ванредном програму. Генерално је број гледалаца мањи што зависи од понуде дистрибутера и укуса гледалаца, мада се ажурно репризирају београдске премијере и пораст је гледалаца домаћег филма. НБА је конкурисала код Филмског центра Србије и добила средства за унапређење квалитета биоскопа-потребно је реновирање сале и дигитализација, која је једина форма опстанка. 3 Д филмови су откриће које враћа публику, а Дан домаћег филма је пројекат који ће се реализовати сваког првог четвртка у месецу бесплатном пројекцијом филма, управо због континуитета рада ариљског биоскопа. Општински билтен излази два пута месечно у тиражу од 300 бесплатних примерака, а основа му је информативна делатност рада јавних установа, значајних дешавања из области културе, спорта, политике и свих актуелности и занимљивости. Вести се шаљу на адресе других регионалних и националних штампаних медија у земљи. Градска gaлерија свој ликовни и изложбени програм реализује током целе године, изузев зимских месеци. Директорка се осврнула и на пројекте који су одобрени од Министарства културе за наредни период, а појаснила је и укупан буџет ове установе.

У расправи се издвојило питање одборнице Бисерке Стевановић коју је занимао запослени кадар и његова стручност у Народној библиотеци, али је директорка јасно именовала понаособ сваког радника и објаснила шта му је задужење.

Усвојен је Предлог одлуке о измени и допуни Статута општине Ариље. Поступком измене и допуне Статута регулисаће се питања прибављања, коришћења, управљања и располаgaња имовином у јавној својини општине, у складу са Законом о јавној својини.

Седница Скупштине општине АриљеСедница Скупштине општине Ариље

Одборници су усвојили Предлог одлуке о стављању ван снаге Одлуке о Фонду за солидарну стамбену изградњу општине Ариље. Наиме, ступањем на снагу ове одлуке престаје са радом Фонд за солидарну стамбену изградњу општине Ариље и Комисија за расподелу средстава солидарности, као орgaн управљања и располаgaња средствима за солидарну стамбену изградњу и gaси се рачун Фонда. На буџет општине Ариље прелазе затечена средства која ће бити на посебној позицији буџета, као и сва потраживања Фонда за солидарну стамбену изградњу, а намена ће им бити у складу са циљевима оснивања Фонда, у складу са извором тих средстава и складу са начелима солидарности и бриге о социјално угроженим лицима.

Усвојен је Предлог одлуке о увођењу самодоприноса на подручју месне заједнице Ариље, као и Предлог одлуке о начину изјашњавања грађана месне заједнице Ариље о Предлогу одлуке о увођењу самодоприноса на подручју месне заједнице Ариље. Предвиђено је да износ средства буде на нето зараде од плата запослених по стопи од 2 % и на приход од обављања самосталне делатности по стопи од 3%. Такође, предвиђено је да се референдум спроведе у периоду од 12. до 18. маја, у времену од 8 до 19 часова на гласачком месту у просторијама месне заједнице Ариље.

Усвојено је Решење о давању сагласности на употребу имена општине Ариље, којим је дата сагласност спортском удружењу Спортском савезу општине Ариље ( у оснивању) да може у свом називу употребити име општине Ариље. Да би се удружење регистровало као Спортски савез „Ариље“, потребна је сагласност Скупштине општине, која према Закону о локалној самоуправи и Статуту општине Ариље даје сагласност на употребу имена, грба и другог обележја општине.

Како су све тачке Дневног реда овај пут исцрпљене у неко могло би се рећи пристојно време, било је довољно простора да се на крају заседања изнесу сва одборничка питања и предлози расположених одборника за исте.

 
Општина Ариље.  © 2005 - 2018