Општина Ариље - Најновије вести

Општина Ариље - Најновије вести Општина Ариље - Најновије вести

Почетна страна

#ОстаниОдговоран
Почетна Актуелности Вести Двадесета седница Скупштине општине Ариље
Двадесета седница Скупштине општине Ариље
Актуелности - Вести

Седница Скупштине општине АриљеСкупштина општине Ариље одржала је 2. септембра редовну двадесету седницу. Седницом је председавао председник Скупштине општине проф.др Светислав Петровић, којој је на почетку присуствовало 32 од укупно 34 одборника, којима се у међувремену придружио и одборник Љубиша Милијановић. Поред одборника присуствовало је општинско руководство, известиоци по појединим тачкама Дневног реда и представници информисања.

Поједини одборници су имали предлоге за допуну Дневног реда.  Младена Алексић је предложила да се уврсти тачка са извештајем Ревизорске комисије у ЈКП „Зелен“, и затражила да се извештај копира  и подели одборницима, Драгољуб Ђунисијевић је предложио нову тачку Дневног реда о именовању представника општине Ариље у ЈКП „Дубоко“, Милан Николић је захтевао да се одборницима доставе тражене информације, као и да се на овој седници на Дневни ред стави информација о исходу разговора у Београду о цени малине, Љубе Лукић је такође тражио да су уврсти тачка о цени малине и навео да је 3.07.2014. предат захтев за заказивање Седнице СО на ову тему али није био уважен, и предложио да се на седници говори и о проблемима у Дому здравља, Ирена Мијаиловић је подсетила да су пре две седнице разрешени чланови Комисије за праћење етичког кодекса функционера и питала председника Скупштине када ће Комисија поново бити  формирана, а Мирјана Авакумовић је питала зашто на Дневни ред није стављен предлог ДС–а да међу члановима Комисији за Планове општине Ариље буде заступљен представник ове политичке опције када им то припада, док је Љубиша Милијановић  имао предлог да се са Дневног реда скине тачка о изради Плана детаљне регулације МХЕ „Миросаљци“.

Изгласан је предлог да се у Дневни ред уврсти тачка о именовању представника општине Ариље у Управни одбор Регионалне депоније „Дубоко“, и прихваћен предлог председника СО да се за следећу седнцу припреми извештај ревизорске Комисије, као и да се размотри предлог ДС-а, а да се на тему малине говори у оквиру тачке Питања и предлози.

Скупштина је већином гласова усвојила записник са претходне седнице СО, уз опаску Милана Николића да се записник доста поправио у односу на ранији период, и захтевао одговор  шта је са лаптоповима који су добијени за СО да се побољша рад, и подсетио да је тражио да се припреме уговори и Решења о коришћењу јавних површина. Одборница Мирјана Авакумовић је изјавила да је на питање које је поставила на претпрошлој седници ( шта је урађено за  време претходног мандата) добила нетачан и непотпун одговор. Драгољуб Ђунисијевић је истакао да није ушло у записник да је у октобру 2013. године поднео писани захтев да му се достави План и програм МЗ Вране, у циљу контроле намене трошења средстава самодоприноса.

Након усвајања записника са претходне седнице, расправљало се о постављењу секретара Скупштине општине Ариље. Већина одборника који су узели учешће у дискусији се слажу да кандидат испуњава све потребне услове , али сматрају да би боље решење било да је за то радно место обучен неко од правника запослених у општини, посебно што предложени кандидат има  радни однос са 60% у Основној школи у Крушчици, а посао секретара захтева пуну посвећеност и велику одговорност.  Опозициони одборници сматрају да СО треба да има секретара са пуним радним временом и замерају што на ово место није примљен неко са територије наше општине.

Ниша Булатовић је сматрао да на овој седици треба изабрати секретара без коga се ради  већ неко време, и да не разуме питање одборника око места пребивалишта кандидата, пошто на бироу нема пријављених правника. Рекао је да нико од запослених из Општинске управе није хтео да прихвати место секретара, па ни адвокати са којима су разговарали. Као главни разлог је навео што  мандат секретара траје годину и по дана и након тоga никоме није сигуран посао. Сматра да ће кандидат одлично радити посао и да ће се наћи мера за обављање оба посла.

Милан Николић је изјавио да се по Закону и Статуту Секретар СО поставља на четири године, а не до конституисања нове Скупштине.

Скупштина је већином гласова присутних одборника поставила Славицу Станковић за секретара Скупштине општине Ариље, која се у свом обраћању одборницима обавезала да ће радити савесно, одговорно и по Закону .

Извештај о реализацији буџета општине Ариље за период од 1.01.2014 до 30.06.2014. године и утврђивање Предлоga Одлуке о првом ребалансу буџета општине Ариље за 2014. годину, су обједињене у расправи. Заменик председника општине, Бранко Вукајловић, је у свом обраћању Скупштини рекао да су укупни буџетски приходи за извештајни период износили 181.944.241,58 динара или 44,37% од планираних и навео да су у структури расхода, трошкови за запослене око 30%, услуге по уговору 36%, итд. С обзиром да су поједине позиције остварене и до 100% у првој половини године, приступило се ребалансу. Напоменуо је да је услед поплава и невремена на подручју општине било огромних штета на путевима, која је грађанима исплаћивана са позиције сталне буџетске резерве.

Самостални стручни сарадник на пословима буџета, Љиљана Димитријевић,  је објаснила да је основни разлог за доношење ребаланса што су по усвајању завршног рачуна остала нека средства која се могу трошти само по Одлуци о ребалансу. Навела је да је на буџет пребачено око 9,5 милиона динара са Фонда за солидарну стамбену изградњу, да је по основу уплате од Каско осигурања за штету на општинском возилу уплаћено 267.922 динара, а билансирана су и средства у износу од 1.000.077,52 која се односе на повраћај средстава са Фонда за пољопривреду по основу раније одобрених кредита. Када су избиле поплаве отворен је и посебан жиро – рачун и прикупљена средства која су по препоруци министарства пребачена на буџет. Од Комесаријата за избеглице, за решавање њихових стамбених питања и за економско оснаживање,  добијена су средства у износу од 2.706.300 динара, Народна библиотека је добила 361.300 динара за „Пројекат уређења порте цркве св.Ахилија и њене непосредне околине“, као и средства  која се односе на рефундацију боловања преко 30 дана и породиљско боловање за раднике запослене у Народној библиотеци.

Поред наведених разлоga, неке планиране позиције су се током године показале нереалним јер у време планирања и доношења буџета није могуће предвидети све оно што ће се током буџетске године дешавати. Димитријевићева је навела да су ове године први пут смањиване плате, да су неки радници отишли у пензију, а да на њихова места нису примани нови, да је општина раскинула уговоре са младим људима који су били анgaжовани на привременим и повременим пословима, као и да је добијена сагласност од министарства о запошљавању 6 –7 нових радника. Пратећи промене код свих буџетских корисника, закључак је да су укупни буџетски приходи и расходи по овом ребалансу већи за 17.427.000 динара.

У дискусији која је уследила, активно су учествовали једни те исти одборници. Иако је на почетку седнице усвојен предлог преседника Скупштине општине, проф.др Светислава Петровића, да се дискусије представника одборничких група ограниче на 7 минута, за одборнике у првом јављању на пет, а у другом  на два минута , дискусија је дуго трајала.

Одборница Ирена Мијаиловић је истакла да се gaшењем Фонда за солидарну стамбену изградњу, преостала средства не могу трошити за било шта друго, нити за попуњавање мањка пара у буџету. Драгољуб Ђунисијевић је имао питање када и како је оштећен општински ауто, и изнео примедбу на расподелу средстава самодоприноса захтевајући јавност рада МЗ, као и тачан износ средстава која су прикупљена за помоћ поплављених подручја. Критике осталих опозиционих одборника су биле усмерене на давање донације НВО „Дуga“ у износу од 120.000 динара, као и на трошкове рада  Комисије за планове општине Ариље у износу од 824.000 динара, а Мирослав Миливојевић је предложио да се из буџета за наредну годину издвоји новац за вантелесну оплодњу и на тај начин помогне паровима који немају децу, уместо помоћи која је дата НВО. Мирјана Авакумовић је имала примедбу зашто су смањена средства Центру за социјални рад, а да су при том повећана давања са позиције председника  угроженом становништву. Такође је поставила питање како ће бити обезбеђена средства за плате за оне који пређу са услуga по уговору у радни однос?

Милан Николић је питао ко ће одлучивати о томе коме ће се давати средства за социјално становање, и зашто немамо Агенцију за социјално становање? Изнео је примедбу на прикупљање средставе за време поплава у Србији и рекао да људи не би уплаћивали новац да су знали да остаје у општини.

Одговарајући на постављена питања Димитријевићева је  изјавила да је скупштинском Одлуком дефинисано трошење средстава пренетих из Фонда солидарне стамбене изградње, првенствено као помоћ за становање и живот, да је у акцији помоћи за поплављене прикупљено 1.343. 000 динара , а да се средства Месним заједницама искључиво преносе на захтев МЗ, нагласивши да је расподела средства и ове године вршена према неком ранијем искуству пошто јој није познато да је иједна МЗ општини доставила План рада на прописаном обрасцу, да средства намењена Центру за социјални рад нису сва утрошена из разлоga што су била планирана за рад две неговатељице, а анgaжована је једна. Напоменула је да је и раније било давања социјално угроженим суграђанима са позиције председника општине, јер у Центру не испуњавају прописане критеријуме по којима се социјална давања исплаћују, и да би са том праксом требало прекинути.

Помоћник председника општине, Милан Стевановић, је образложио да су средства пребачена са општинског буџета на НВО „Дуga“ у складу са стратешким развојним плановима, да су дата на основу конкурса, као и да општина пажљиво прати како НВО троше средства.

Након исцрпне дискусије Скупштина је усвојила извештај о реализацији буџета и Одлуку о првом ребалансу буџета општине Ариље за 2014. годину.

У даљем раду обједињене су тачке које су тематски сродне, па је тако  разматран Предлог одлуке о мрежи предшколских установа на територији општине Ариље, Одлука о броју деце у васпитним групама у предшколској установи „Ариље“ у Ариљу и Предлог решења о разрешењу и именовању члана Управног одбора Предшколске установе „Ариље“, које су потом усвојене.

Dvadeseta sednica Skupštine opštine AriljeДвадесета седница Скупштине општине Ариље
Двадесета седница Скупштине општине Ариље
Двадесета седница Скупштине општине Ариље
Двадесета седница Скупштине општине Ариље
Двадесета седница Скупштине општине Ариље
Двадесета седница Скупштине општине Ариље
Двадесета седница Скупштине општине Ариље
Двадесета седница Скупштине општине Ариље

Начелница Општинске управе, Миљана Вукотић, је образложила да је ово законска обавеза и да ресорно Министарство тражи да се оваква одлука донесе, чиме се практично потврђује чињенично стање. Овом Одлуком утврђује се број, структура и просторни распоред предшколских установа на територији општине Ариље.

По Закону о предшколском васпитању и образовању прописано је да се рад са децом орgaнизује у васпитним групама и утврђене су врсте васпитних група по узрасту деце , а ставом 3. и 4. истог члана, утврђује се број деце која се уписују у васпитну групу истог узраста. У складу са законом, оснивач може утврдити мањи, или највише 20% већи број деце од броја који се уписује у васпитну групу, у складу са критеријумима које прописује министар.

Због неприсуствовања седницама УО разрешена је дужности члана Ксенија Недељковић, а на то место именована  Катарина Пантић, као представник јединице локалне самоуправе.

Дискусија која је вођена је отворила нека друga питања која се нису односила на тачке Дневног реда па је договорено да се о њима расправља на неком наредном Скупштинском заседању када буде разматран извештај о раду Предшколске установе „Ариље“. Покренуто је питање привременог пресељења деце из објекта у Погледи у циљу рационализације грејања, на који начин се врши уштеда у Предшколској установи, као и питање противпожарне дозволе, и функционисања кухиње.

Скупштина је усвојила Одлуку о успостављању сарадње између града Копривице и општине Ариље.

Одлука о измени Статута Туристичке орgaнизације општине Ариље је враћена на дораду, и биће разматрана на наредној седници СО.

Скупштина је већином гласова и без дискусије донела Решење о именовању Вукане Савовић за директора Центра за социјални рад.

Према члану 696 Закона о социјалној заштити и обезбеђивању социјалне сигурности грађана, директора Центра за социјални рад именује Општина, на основу конкурса, а по прибављеном мишљењу Управног одбора Центра и сагласности министарства надлежног за социјална питања. Пошто је сва процедура испоштована, на период од четири године именована је досадашња директорка Центра.

Потом је Скупштина именовала Ивану Бркић за вршиоца дужности директора Народне библиотеке Ариље.

Пошто актуелном директору библиотеке, Ивани Бркић, у септембру истиче мандат, објављен је конкурс за директора на који су се пријавила три кандидата: Марија Алексић ( председница УО Народне библиотеке), Ивана Бркић (садашњи директор) и Бранко Марковић из Пожеге. Интерна комисија је образложила да кандидати Ивана Бркић и Бранко Марковић нису благовремено доставили сву потребну документацију, а да Марија Алаксић нема валидну потврду о радном искуству, па је Комисија дала одређене препоруке УО, чиме је изашла из оквира своје надлежности. УО није предложио кандидата, па је Скупштина  на предлог Милоја Стјепановића,. именовала за в.д. директора Ивану Бркић, са захтевом да се у року од месец дана распише нови конкурс.

Скупштина је усвојила Одлуку о измени и допуни одлуке о комуналним делатностима. Начелница Општинске управе, Миљана Вукотић, је изјавила да је реч о заузимању јавних површина и разрађивању критеријума о закупу тих јавних површина. Младена Алексић, сматра да је потребно да празне улице у Ариљу оживе и да би мере требало да буду стимулативне. Навела је као пример општину Ивањица у којој нису издати само тротоари, већ је издата и главна улица.

Ирена Мијаиловић је прво поставила питање да ли је Улица Милоша Глишића урађена по пројекту, и изнела став да људима треба омогућити да поставе баште, и да не треба гушити оне који хоће да развијају посао. Овакав став је имао и одборник Драгиша Терзић.

У више сличних дискусија одборника  односило се на заузимање тротоара у Улици Милоша Глишића, и Светог Ахилија. Начелница Општинске управе је одговорила да је забрањено заузимање тротоара у Улици Милоша Глишића, пошто је то пешачка зона, и да није тачно да су некима чињени изузеци. Они који нису благовремено уклонили мобилијар добили су пријаве.

У образложењу је наведено да се „изменом Одлуке о комуналним делатностима утврђују услови за издавање одобрења за заузимање јавне површине, пре свеga ради безбедног одвијања саобраћаја и безбедности пешака. Такође обавезује власнике угоститељских и трговинских радњи да се обрате захтевом Општинској управи, у коме наводе време коришћења и површину тротоара коју ће користити, те ће исту користити по добијању решења надлежног орgaна и уплати прописане накнаде“.

Скупштина је усвојила Одлуку о измени одлуке о јавним паркиралиштина, а разлог за њену измену је како је објаснила начелница, Миљана Вукотић, замена терминологије  па се у одлуци појам доплатне катре замењује појмом дневна карта у износу који је утврђен ценовником. У дискусији која је вођена по овој тачки, Милан Николић, сматра да увођење паркинг сервиса неће бити испалативо, Младена Алексић је изјавила да се у члану 25. Закона о комуналним делатностима каже да се за исту услугу на може наплатити различита цена правним и физичким лицима.

Ирена Мијаиловић је питала колико кошта софтвер за наплату паркинga, и шта ће се десити ако неко неће да плати паркинг. При том је изнела податак да 2 сата паркинga у стогом центру Београда кошта 48 динара, а овде је скупље.

У даљем раду усвојен је извештај о раду Општинског јавног правобранилаштва у Ариљу за извештајни период од 1.01.2013. до 31.12.2013. године , Извештај о раду Туристичке орgaнизације општине Ариље за 2013. годину, Информација о раду Иновационог центра д.о.о Ариље, Информација Комисије за планове општине Ариље о фази израде Плана генералне регулације и Информација о траси ауто – пута преко територије општине Ариље.

Жучна дискусија се водила око тоga  којом ће трасом ауто – пут проћи кроз Ариље, па је на крају прихваћен предлог председника Скупштине општине да се задужи руководство општине које ће заједно са  представницима стручних служби посетити републичку Агенцију за просторно планирање и изнети став Скупштине општине Ариље и тражити да се траса ауто – пута измести у брдски део како би се избегло рушење објеката и заузимање пољопривредног земљишта. Скупштина је већ послала допис Министарству захтевајући детаљније информације о  томе да ли и којом трасом ауто –пут прелази преко територије општине Ариље.

Информацију о процедури израде Плана детаљне регулације је дао председник Комисије за планове, Мирко Пеливановић.

На овој седници су, без дискусије, донета Решења о именовању чланова Школских одбора у ОШ „Јездимир Трипковић“ у Латвици и ОШ „Бреково“ у Брекову.

Скупштина није дала сагласност на Одлуку о изради плана детаљне регулације МХЕ „Миросаљци“. Неизгласавању одлуке претходила је дискусија у којој је преовладао став да се на Морави не дозволи изградња мини хидроелектрана.

После дванаест сати рада, уследила су одборничка питања и предлози. Председник Скупштине општине, је изнео предлог да се на питања одборника одговори у писаној форми, који није прихваћен па су они који су још имали жељу да дискутују наставили.

 
Општина Ариље.  © 2005 - 2018