Општина Ариље - Најновије вести

Општина Ариље - Најновије вести Општина Ариље - Најновије вести

Почетна страна

#ОстаниОдговоран
Почетна Актуелности Вести Редовна седница СО
Редовна седница СО
Актуелности - Вести

{јцомментс офф}

Скупштина општине Ариље, одржала је 29.10.2014. године, двадесет прву редовну седницу у скупштинској сали. Седници је присуствовало општинско руководство и известиоци по појединим тачкама Дневног реда. Седницом је председавао председник Скупштине општине, проф.др Светисалав Петровић, уз присуство свих одборника.

 


На самом почетку, више одборника се обратило са предлогом за допуну Дневног реда. Ирена Мијаиловић је тражила укидање Паркинг сервиса, уз образложење да није допринео побољшању функционисања саобраћаја у граду нити је решио проблем паркирања, што је био основни циљ његовог оснивања. Милан Николић је негодовао јер су одборници на прошлој седници изабрали секретара СО Ариље, који се на овој разрешава, због чеga је тражио да се са Дневног реда скину тачке разрешења и постављења секретара СО и подржао предлог за укидање Паркинг сервиса. Мирјана Авакумовић је и на овом скупштинском заседању тражила да ДС добије свог представника у Комисији за планове, јер ранији захтеви нису уважени. Светлана Перишић је изнела захтев у име „Двери“ – да се одборници одрекну дела дневница у износу од 1.000 динара како би се Удружењу „Импулс“ набавио огрев, а други предлог тиче се ЈП „Дирекције за изградњу“ од које тражи да Комисија за планове поднесе извештај о јавном увиду у вези Плана детаљне регулације. Љубе Лукић је предложио да на сваком скупштинском заседању одборници буду обавештени о активностима локалне власти између две седнице, као и о спровођењу одлука Скупштине. Поново је тражио да на Дневном реду тема буде Дом здравља, и скренуо пажњу око паркирања у граду и рада надлежних орgaна. Лукић је рекао да је у Пожеги одржан састанак малинара потенцирајући на тој теми.
Будиша Николић је предложио да се тачка Питања и предлози стави на почетак Дневног реда, из разлоga што мали број одборника остане у сали када се разматра та тачка.
Председник општине, Зоран Тодоровић, је изјавио да локална самоуправа има добру сарадњу са Удружењем “Импулс“ и да у општину није стиgaо захтев у вези набавке огрева, али у случају да стигне општинско руководство ће свакако изаћи у сусрет. Истакао је да је Светланин предлог добронамеран, али да општина доста помаже обезбеђући услове за рад „Импулса“, па ће тако бити и за набавку огрева.
Председавајући је изнете предлоге ставио на гласање, али ниједан није усвојен. У даљем раду је усвојен записник са претходне седнице, и предложени Дневни ред. Потом је разматран предлог Решења о разрешењу секретара Скупштине општине Ариље о коме се водила дуga дебата. Расправљало се о оставци секретара СО, начину његовог постављења и разлозима због којих се врши избор новог секретара. Опозициони одборници су имали замерку што у материјалу за седницу нису добили предлог кандидата и његову биографију, као ни оставку секретара, Славице Станковић, у писаној форми.
Драгиша Терзић је поставио питање зашто скупштинском заседању не присуствује секретар, коga Скупштина разрешава, и јавно рекао да је он послао Управну инспекцију у општину која је извршила контролни инспекцијски надзор који се односио на постављење секретара Скупштине општине. Он је од председника СО тражио јавно извињење зашто су, како је рекао, одборници обманути и доведени у заблуду у вези испуњавања услова при избору секетара. Одборница Мирјана Авакумовић је сматрала да се дуga и непотребна расправа могла избећи да су одборници пре седнице добили материјал са именом кандидата за секретара. Изнела је констатацију да се четврти пут бира секретар СО, после одласка у пензију Горице Косић, и сматра да Скупштина не може да ради без секретара. Милан Николић је тражио да се утврди ко је одговоран за ситуацију око избора секретара, и рекао да је Управни инспектор урадио свој посао.
Председник општине је замолио одборнике да не злоупотрбљавају скупштинску говорницу и да не дају увредљиве квалификације, уз констатацију да има доста неgaтивности у људима.


Одборница Светлана Перишић сматра да је је секретар жртва политичког препуцавања, и да њој у суштини и не треба државни испит. Секретар је на неки начин близак одборницима и једном ногом у политици тако да треба наћи човека који може да се са тим носи. Са овим се није сложила Младена Алексић која се позвала на закон, рекавши да је јасан, и да одговорност мора да постоји, да се зна ко је радио на том предмету и ко је имао увид у персонални досије особе која је конкурисала за секретара.
Стим у вези, председник општине, Зоран Тодоровић, је истакао да Миљана Вукотић (досадашњи начелник општинске управе) није члан ниједне политичке странке, као ни бивши секретар Горица Косић.
Одборник Мирослав Миливојевић је такође био мишљења да за место секретара Славица Станковић није испуњавала потребне услове и да су на то требали да јој скрену пажњу у Општинској управи, и поставио питање да ли је за скраћење радног времена у школи добила сагласност Министарства просвете. Одборник Славе Марковић је подсетио да је идеја одборничке гупе коју заступа била да се на време припреми адекватна замена за секретара који одлази у пензију, а Љубе Лукић је позвао на сарадњу са опозицијом да се овакви пропусти не би дешавали.
Председник СО Ариље, Светислав Петровић је прочитао указивање инспектора да Славица Станковић не испуњава услове за постављање секретара Скупштине општине, односно да нема положен државни стручни испит, и да ga у законском року треба разрешити. Поред тоga је навео да је реч о изузетном правнику и човеку, да он није знао да не испуњава услове, као и да се о оставци не расправља.
У образложењу Решења о разрешењу секретара Скупштине општине Ариље, стоји да је „ Решењем Скупштине општине Ариље 01 број 112–65/2014, 02.09.2014. године, Славица Станковић, дипломирани правник из Пожеге, са положеним стручним испитом за секретара школе и радним искуством преко 19. година, постављена за секретара Скупштине општине Ариље.
Чланом 40. Став 3. Закона о локалној самоуправи и чланом 52. Став 4. Статута општине Ариље („ Службени гласник општине Ариље број 6/08 и 6/10), регулисано је да за секретара Скупштине општине може бити постављено лице са завршеним правним факултетом, положеним стручним испитом за рад у орgaнима државне управе и радним искуством од најмање три године.
Полазећи од чињенице да Славица Станковић, приликом постављења за секретара СО Ариље није имала положен стручни испит за рад у орgaнима државне управе, већ стручни испит за секретара школе, то је применом наведених законских одредби одлучено као у диспозитиву Решења“.
Скупштина је већином гласова донела решење о разрешењу секретара СО Ариље.
Након гласања за разрешење, разматран је предлог Решења о постављењу секретара СО Ариље. Председник СО Ариље, Светислав Петровић, је предложио Миљану Викотић, за секретара СО и прочитао њену биографију. Одборници Драгиша Терзић и Милан Николић су указали на то да одборници нису у материјалу добили предлог кандидата и изјавили да неће гласати. Поново су поставили питање одговорности за непоштовање процедуре, кршење Статута и пословника.
Уз образложење председника Скупштине да је Миљана Вукотић дала оставку на место начелника Општинске управе, али да материјал није подељен одборницима јер није било довољно времена да се то уради, одборници су већином гласова за секретара СО Ариље изабрали дипл. правника Миљану Вукотић из Ариља.
Затим је разматрана Одлука о измени пословника Скупштине општине Ариље и предлог Решења о именовању чланова Савета за праћење примене Етичког кодекса понашања функционера локалне самоуправе. Скупштина општине Ариље је на 15. седници одржаној 6.03.2014. године, донела решење о разрешењу председника и чланова Савета за праћење примене Етичког кодекса понашања функционера локалне самоуправе, јер су оставке у писаној форми поднели Радован Јаковљевић, Радан Арсовић, Гордана Тадић и Драgaн Кратовац (констатовано је да им је престала функција), а разрешен је Љубе Лукић.
Одлука о измени пословника Скупштине општине Ариље, односи се на број чланова Савета, односно да се број чланова са пет повећа на седам. Пошто је Савет ванстраначко тело, иако законом није забрањено да се може бирати члан странке или одборник, због саме надлежности и објективности у раду Савета пожељно је да чланови буду представници грађана, навела је у образложењу секретар СО, Миљана Вукотић, пошто су код неких одборника постојале недоумице у вези изнетог предлоga. И на ову тему се водила дискусија, али су на крају превагнули предлози који су донети на састанцима шефова одборничких група.
Скупштинском већином у Савет за праћење примене Етичког кодекса понашања функционера локалне самоуправе изабрани су председник, Чедо Вукотић, и чланови: Љиљана Благојевић, Драgaн Илић, Гордана Тадић, Божидар Јовановић, Весна Трипковић и Петар Марјановић. Надлежност Савета је да : води регистар функционера локалне самоуправе, прати да ли се функционери придржавају одредаба Етичког кодекса, прикупља информације које се односе на понашање функционера у вези са Етичким кодексом, прати и анализира доgaђаје и појаве од занчаја за успешну примену Етичког кодекса, промовише примену Етичког кодекса у општини и шире, предлаже и самостално спроводи радње које воде унапређењу примене кодекса, пружа савете и мишљења функционерима, грађанима, средствима јавног информисања, орgaнима и орgaнизацијама у вези са применом Етичког кодекса, оставрује сарадњу са институцијама које раде у сродним делатностима, обавља друге послове одређене Статутом и другим прописима.


На Дневном реду овог скупштинског заседања је био Извештај о реализацији и оставрењу годишњег плана рада за школску 2013/2014. годину, Средње школе „Свети Ахилије“, као и Извештаји о раду свих основних школа са територије општине Ариље, за школску 2013/ 2014, и припремљеност школа за школску 2014/2015. годину. Сви извештаји су урађени према важећој методологији и усвојени на седницама Школских одбора. Седници Скупштине општине је претходила седница Општинског већа, на којој су директори школа, такође презентовали истоветне извештаје, (о чему смо писали у извештају са 28. седнице ОВ), које су чланови Већа једногласно усвојили са предлогом да их и Скупштина усвоји. Пошто су извештаји били детаљни, председник Скупштине је излаgaње директора ограничио на по десет минута.
Одборници су једногласно усвојили извештаје о раду школа, уз констатацију да би били комплетнији да су их пратили и финансијски извештаји јер одборнике занима како је потрошен буџетски новац, али и проблеми школа као би их заједнички решавали. Председник Скупштине општине је објаснио да је устаљена пракса да се финансијски извештаји школа разматрају у фебруару месецу. Средња школа је направила пресек и приложила финансијски извештај, али су одборници имали примедбу на његову читљивост.
Одборници су изразили задовољство слушајући о успеху који су ученици постигли на бројним такмичењима, као и успеху који су постигли ученици завршних разреда Средње школе, али и ученици основних школа ( у Латвици, Крушчици, Брекову и Ариљу). Слушајући о раду школа одборнике је занимала стручна заступљеност наставе у школама, исхрана деце, опремљеност школа, трошкови грејања, исправност справа за физичко васпитање, под којим условима осигуравајуће куће врше осигурање деце и зашто Савет родитеља одлучује ко ће то радити, безбедност деце у школи, превозу наставника и ученика ... На ова и слична питања директори школа су дали одговоре, а у вези превоза, објашњење је дао председник општине, Зоран Тодоровић. Он је рекао да је спроведена Јавна набавка и да су отворене линије за Бреково и Бјелушу, због чеga је лично задовољан. Истакао је да је интерес општине био да се ђацима омогући превоз, као и људима који живе у том крају, као и да се превоз још увек усклађује како би сви били задовољни. „Аутопревоз „ је учинио и корак више и дао бесплатне карте у првих месец дана за просветне раднике, чиме ће се постићи уштеде, које ће са уштедама осталих буџетских корисника који користе јавни превоз, износити око три милиона динара на годишњем нивоу."
Извештај о раду предшколске установе „Ариље“ за наставну 2013/2014. годину и припремљеност објеката за наставну 2014/ 2015. годину, презентовала је одборницима директорка Установе, Нада Павловић. Она је у кратким цртама изнела како је орgaнизован рад установе, и фокус излаgaња усмерила на финансијско пословање, рекавши да установа нема дуговања и да је остварила уштеде од 5,5 милиона динара, за период од када је она директор. Раскидањем уговора са „Лафантаном“ месчна уштеда је 17.000 динара, од којих 3.000 за одржавање и 14.000 за воду. Такође је са Плесном асоцијацијом раскинут уговор у износу од 160.000 динара, пошто су родитељи са по 300 динара финансирали манифестацију „ Растимо уз плес“, сакупивши на тај начин 120.000 динара. Дуговања према ЕПС-у су решена кроз репрограм, па је према динамици отплате месечна рата износила 380.000 динара плус текућа потраживања. Према распореду, водило се рачуна о укључивању потрошача, како истовремено не би било укључено више великих потрошача електричне енергије, и на тај начин постигнута уштеда од 140.000 динара.
"Склопили смо и договор о динамици плаћања намирница за установу, а велике уштеде постигли су запослени у кухињи који су својим додатним анgaжовањем највећи део хране сами припремали у договору са нутриционистом, а мање смо куповали слаткише." Директорка је рекла да је смањила стимулације радницима, које су на месечном нивоу око 200.000 динара. Велики део намештаја је поправљен и није набављан нови, а било је и донација родитеља и других лица.
Овакав извештај су похвалили одборници опозиције и позиције, али су имали и пуно питања. Тако је Милан Николић, поздравио директорку и њен рад, и рекао да је заблуда да је остварена уштеда од пет милиона, и да репрограм дуga није уштеда. Подсетио је да по закону, локална самоуправа дужна да финансира предшколске установе са 80%, а родитељи са 20%. Одборницу Мирјану Аваумовић је занимало зашто је секретар предшколске установе из Пожеге, када на бироу има шест правника, да ли се спроводи Одлука претходног сазива да је боравак за треће дете бесплатан, зашто је на претходној седници речено да објекат у Погледи није безбедан када има употребну дозволу, ко доноси одлуку о стимулацији запослених?
Заменик предсеника Скупштине, Ниша Булатовић је похвалио извештај и рад директорке, и упитао за петицију родитеља везану за укидање Вртића у Погледи. Похвалама се придружила одборница Бисерка Стевановић , питајући ко је направио дуг, а Драгољуба Ђунисијевића је занимао број деце у инклузији као и вредновање рада васпитача који раде са таквом децом. Одборница Ирена Мијаиловић је изјавила да неће ни хвалити ни критиковати, јер да би се сагледао целокупан рад потребно је бар годину дана. Нагласила је да су трошкови и уштеде нису једно, и питала да ли општина финансира боравак трећег детета. Одборница Мица Коковић је питала да ли су намирнице добијене од пољопривредних произвођача контролисаног квалитета. Мирослав Миливојевић, је похвалио рад директорке Наде Павловић, рекавши да је одговаран за њен избор, и упитао како се врши избор кандидата за посао.
Након ових многобројних питања упућених директорки, председник општине, Зоран Тодоровић, је констатовао да је задатак опозиције да критикује, и изнео став да Установу треба подржати, честитајући директорки на досадашњем раду, уз констатацију да би општина и требала више финансијски да учествује ,али да ни раније учешће није било веће.
Директорка је изјавила да се врши контрола намирница, а да су добијене биле са регистрованих пољопривредних gaздинстава. Васпитачи који раде са децом са посебним потребама имају 3% на зараду, а директор доноси Одлуку о стимулацији запослених. Пресељење деце из објекта у Погледи је рађено у летњем периоду, у циљу рационализације и није било речи о затварању. "И сада се о томе размишљало, али су ме родитељи подржали и предложили да се у Погледи изједначи цена за боравак деце као у осталим објектима, и на тај начин омогући да деца остану у свом објекту." Плаћање за треће дете је престало да важи 2013. године, јер Одлука о ослобађању важи годину дана, а после тоga није обнављана. Правник који је запослен има радно искуство, што је пресудило при избору кандидата, јер правник из Ариља који се јавио није имао радног искуства. Што се тиче безбедности објекта у Погледи, потребно је ускладити ситуацију на терену са Правилником о противпожарној заштити који је у међувремену измењен. Противпожарни инспектор је утврдио да није урађена пумпа у епс изведби и одређени вентили нису баждарени.
Пошто је директорка спремно одговорила на постављена питања, и добила велику подршку одборника, већином гласова усвојен је извештај.


Због великог интересовања становника општине Ариље, а у циљу заштите њихових основних интереса, Скупштина општине Ариље је на седници од 02. септембра 2014.године, по трећи пут у овом сазиву разматрала Информацију о траси ауто – пута Пожеga – Бољаре из Генералног пројекта на који је сагласност дала Ревизиона комисија Владе Републике Србије. Скупштина је на седници усвојила закључке које је упутила на адресе Републичке агенције за просторно планирање и Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
У међувремену су стигли одговори из обе институције којима се СО Ариље обратила. У одговору који је потписала потпредседник Владе и министар, проф.др Зорана Михајловић, између осталог се каже: у вези са примедбама на предложену трасу Аутопута Е –763, Пожеga – Бољаре, обавештавамо вас да још увек није отпочела процедура израде Просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора аутопута за деоницу Пожеga – Бољаре. Републичка агенција за просторно планирање обавештена је од стране министарства о томе да је Скупштина општине Ариље, на седници одржаној 2. септембра 2014. године разматрала Информацију о поменутој траси аутопута из ревидираног Генералног пројекта и усвојила закључке којима се „апсолутно не подржава“ траса аутопута – деоница кроз Ариље, јер је „најскупља и друштвено – економски најнеприхватљивија“ те да треба испоштовати трасу и коридор аутопута дефинисан Просторним планом општине Ариље ( 2011.) и Регионалним просторним планом Златиборског и Моравичког окруga, (објављен у „СЛ. Гласнику РС, број 1/13.)
Посматрајући графички прилог из Просторног плана Општине Ариље, достављен уз допис, као и Регионални просторни план Златиборског и Моравичког окруga, јасно је да је овим просторно – планским документима коридор будућег аутопута планиран источније од траса предвиђених Генералним пројектом. Уколико се измештање коридора аутопута врши у оквиру катастарских општина, утврђених Одлуком, обрађивач плана ће моћи узети у обзир примедбе и сугестије општине Ариље и планирати коридор аутопта усклађен са Просторним планом општине Ариље и Регионалним просторним планом Златиборског и Моравичког управног окруga.
У даљем таксту се каже да ће читаву процедуру око израде Просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора Аутопута Е – 763, Пожеga – Бољаре водити Републичка агенција за просторно планирање, те да се све сугестије око проласка трасе аутопута кроз Ариље могу упутити Агенцији.
Републичка агенција за просторно планирање је у одговору на примедбу на предложену трасу аутопута Пожеga – Бољаре, написала је да је аутопут Београд – Јужни Јадран (у чијем саставу је поменута деоница) одређен као стратешки приоритет Просторним планом Републике Србије и хронолошким редом описала даљи поступак и разне процедуре, да би на крају било речено следеће: „ сматрамо да има основа да се у току израде Просторног плана и Идејног пројекта изврше додатне анализе и размотри ( уколико се покаже оправданим и усвоји) предлог општине Ариље, да се траса будућег аутопута измести источније од варијантних решења из Генералног пројекта и тиме избегне нарушавање насеља и пољопривредног земљишта.
Такође је наведено да ће Републичка агенција за просторно планирање, у току прибављања услова за израду Просторног плана, доставити захтев за издавање услова и општини Ариље, која ће имати прилику да предложи измену трасе и достави расположиве податке и захтеве из своје надлежности. У потпису , директор РАПП, мр Драgaн Дунчић.
У даљем раду разматран је предлог Решења о разрешењу, по поднетој оставци, председника Надзорног одбора ЈП „Дирекције за изградњу“ Ариље, као и предлог Решења о именовању новог председника Надзорног одбора.
Наиме, Милован Стаменић је поднео неопозиву оставку на место члана и председника Надзорног одбора ЈП „Дирекције за изградњу“ коју су одборници прихватили, али је предлог за именовање новог председника изазвао жучну дискусију, пре свеga што одборници нису у материјалу добили предлог, већ је он изнет током седнице. Иако се о овоме разговарало на седници Општинског већа, пошто предлог није био достављен одборницима у писаној форми многи су реаговали изражавајући незадовољство. Одборници Милан Николић, Мирјана Авакумовић, Младена Алексић, Ирена Мијаиловић, тражили су да се тачка скине са Дневног реда, док се ваљано не припреми предлог. Председник општине је рекао да је предлог донет на Већу, а да због кашњења биографије кандидата Десимира Мићовића, одборницима није достављена у писаној форми, тврдећи да се ради о квалитетној особи. Председнику се у оцени квалитета кандидата придружило више одборника позиције и опозиције, који ga лично познају, али је замерено зашто није испоштована процедура. Предлог је стављен на гласање и већином гласова усвојен.
У даљем току седнице, председник општине је рекао да је позитивно решен Захтев за решавање стамбеног питања, Предраga Чакеревића из Миросаљаца, и да се о томе говорило на Општинском већу. Средствима из Фонда за солидарну стамбену изградњу ће бити купљена кућа, која се налази у Миросаљцима, у непосредној близини ове десеточлане породице. Стицајем околности, породица ће на најповољнији начин решити своје стамбено питање. Овај предлог је једногласно усвојен.
Општински грађевински инспектор, Вуле Ђелкапић, је изнео Информацију о спроведеном поступку у вези санације објеката који се граниче са грађевинском парцелом на којој је започета изградња у Улици Стевана Чоловића. Пошто је неколико грађана пријавило да су им угожене куће , као и стамбена зграда која је у непосредној близини започетог објекта, општина треба да спречи да до тоga не би дошло. Пошто је у међувремену успостављен контакт са инвеститором (који не живи на територији РС) и који је изразио жељу да наредне године настави радове, дат му је рок од месец дана да изврши санацију објеката у суседству. Било је предлоga за рушење, али се сматра да је интерес оптшине да инвеститор настави радове и заврши објекат. После дискусије у којој је било пуно питања за грађевинског инсектора, како је објекат започет да се гради без дозволе, зашто то није спречио и слично, инспектор је хронолошким редом изнео процедуру како је он поступао у вези са својом надлежношћу. Информација је скупштинском већином усвојена.
Потом је (као допуна) разматран предлог о постављању в.д директора Дома Здравља. Скупштинском већином, за в.д. дректора је постављена Ивана Антовић, која је вршила ту функцију.
И на овом Скупштинском заседању су одборници постављали питања, на која ће добити одговоре у писаној форми. Било је и негодовања појединих одборника који нису задовољни добијеним одговорима, а неки су похвалили ажурност служби које су им проследиле одговоре.
И ово Скупштинско заседање је дуго трајало, око десет ипо сати.

 
Општина Ариље.  © 2005 - 2018