Општина Ариље - Најновије вести

Општина Ариље - Најновије вести Општина Ариље - Најновије вести

Почетна страна

Почетна
Консултативни састанак на пројекту “Наша имовина подржава наш развој”
Еxцханге4 - Еxцханге4

Општина АриљеТема консултативног састанка је била пружање професионалне подршке општинским структурама у специфичним активностима по питању власничких односа, пописа и укњижбе општинске имовине. Састанак је одржан 24.10.2014. године и састанку су, поред консултаната, представници Општинске управе, запослени у јавним предузећима и установама и чланови пројектног тима.

На почетку су презентоване досадашње активности које се односе на попис и укњижбу имовине општине Ариље. Поступак уноса података из поседовних листова у јединствену базу података, односно наменски софтвер, тече по плану. Консултанти су предложили формирање радне групе са задатком да припреми списак све расположиве документације која се односи на водовод, канализацију и улице на подручју општине Ариље. Задатак радне групе биће и да настави са спровођењем радњи и поступака уписа наведених инфраструктурних објеката у складу са Законом о планирању и изградњи и Законом о јавној својини.

Такође, предложено је да се крене са креирањем портфолија општине Ариље, што је иначе и једна од пројектских активности. Закључено је да се приликом следеће посете консултаната погледа база података, да се види које све она податке садржи, па да се на основу њих крене са креирањем портфолија тако да можемо да излистамо своју имовину и да је искористимо на прави начин.

На иницијативу консултаната говорило се и о томе да ли општина Ариље поседује комерцијални пословни простор, односно ко овом имовином управља. Констатовано је да постоји комерцијални пословни простор, да објеката има и по месним заједницама, 2/3 је уписано као општинска имовина, остало су корисници Месне заједнице.  Присутни су разговарали и о физичком стању објеката и о формирању радне групе која би кренула са снимањем објеката на терену.

Разматрано је неколико спорних ситуација по питању власничке својине. Консултанти су на различитим примерима објаснили како би спорне ситуације требало решавати. У случају специфичне ситуације договорено је да се документација стави на увид консултантима ради консултације са њима око решења. За следећи састанак савет је да се припреме три примера стамбених зграда, тамо где имамо највеће површине, на пример зграду и паркинг  и да се направи модел решавања својинских односа, да се излистају кораци који воде до разрешења. Врло је важно одредити земљиште за редовну употребу око ових стамбених зграда , тим пре што општина Ариље нема значајне комерцијалне имовине коју може искористити ради стицања добити. На састанку консултанти су обавештени да је на њихов предлог током обуке у Ивањици, Републичкој служби за катастар непокретности послат захтев за доставу података о општинској имовини, имовини јавних предузећа и установа у електонском облику, што ће у многоме убрзати процес уписа општинске имовине у наменски софтвер добијен кроз пројекат “Наша имовина подржава наш развој”. Рок до којег ће Републичка дирекција за имовину успоставити софтвер је 17. јануар, тако да је намера да се до 14. јануара пошаље што више документације.

 
Општина Ариље.  © 2005 - 2018